Brand Manager

  • International FMCG company |Innovative and dynamic role
  • Company

    Our client is an international FMCG company that operates with a dynamic, open, diverse, and high-paced environment. The EMEA region is one of it's main markets and has shown double digit growth over the last four years. In Europe, our client has a strong presence in Germany, the UK, and the Benelux. The EMEA team works in an open, inspirational, and vibrant Amsterdam office.

    Role

    • Develop and implement annual marketing plans for the brand to achieve commercial goals
    • Development, implementation and analysis of annual brand plan & communication strategies (ATL & BTL campaigns)
    • Development, implementation and analysis of NPD launches, working cross functionally with R&D and internal operations teams to ensure delivery of new products on time in full.
    • Work closely with Category management, Shopper and Sales teams to deliver strong consumer-centric propositions and through-the-line communications
    • Be a key member of the cross functional Country Business Team responsible for delivery of the commercial targets
    • Support Shopper Marketing & Sales teams with necessary market, brand and product information
    • Analyse market and consumer information to give clear recommendations to fuel future brand growth, e.g. portfolio, pricing, promotions, communications and distribution
    • Manage marketing budgets within guidelines
    • Benchmark and understand competitor & market best practices
    • Manage one direct report (intern)

    Candidate

    • A minimum of 5 years (leading) FMCG marketing, with a focus on brand management including both communications, portfolio management & innovation launches
    • Market knowledge/track record in the UK FMCG environment
    • Project management & cross functional team working
    • Proven experience in ATL and BTL communication development & implementation, including digital and social campaigns.
    • Proven track record in launching NPD from ideation to execution in market, delivering sales growth through retail channels
    • Required language skills: fluent English (native English speaker a plus).

    Deal

    • Good monetary compensation
    • Working for an international organisation
BRON: HEADHUNTER
Vacatures die door een headhunter bij Experteer geplaatst zijn.
Aanmelden en solliciteren

De Experteer salarisbenchmark toont de door Experteer geschatte martkwaarde voor de betreffende positie. Het gaat hier expliciet niet om een door de recruiter aangegeven salaris, maar om een schatting die uitsluitend op martkgegevens gebaseerd is.

Voor de door Experteer geschatte benchmark zijn zowel interne gegevens geanalyseerd, als ook een verscheidenheid aan externe informatie. De Experteer salarisbenchmark kan tot 15% boven of onder het daadwerkelijke salaris liggen. In uitzonderlijke gevallen zijn ook grotere afwijkingen mogelijk.

De Recruiter Benchmark geeft een indicatie van het te verwachten inkomen. Het daadwerkelijke salaris wordt bepaald door factoren als relevante werkervaring en expertise van de persoon in kwestie.